вівторок, 2 лютого 2021 р.

ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК УЧИТЕЛЯ ПО-НОВОМУ

Завершено цикл онлайн-консультацій з проблеми «Що варто знати вчителю про підвищення кваліфікації?», які проведено для педагогів закладів загальної середньої освіти міста, які викладають предмети мовно-літературного циклу: 26.01 – для вчителів української мови та літератури; 28.01. – для вчителів зарубіжної літератури, румунської мови та літератури, для тих, хто викладає польську мову та іврит; 02.02. – для вчителів іноземних мов. 

Це питання сьогодні найбільше хвилює педагогів. Намагалася дати відповідь на запитання педагогів, які вони зазначали під час реєстрації на консультації. Тому під час онлайн-зустрічі звернула увагу на основні аспекти траєкторії руху педагога для власного професійного зростання:

☑️ підвищення кваліфікації щороку – обов’язок кожного педагога, умова атестації. Цього вимагають  нормативні документи -  Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Постанова КМУ, якою затверджено порядок підвищення кваліфікації педагогічних та науково- педагогічних працівників  (21.08.2019 №800, зі змінами від 27.12.2019 №1133), лист МОНУ «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти» (04.03.2020  № 1/9-141);

☑️ у міжатестаційний період учитель має набрати не менше 150 год підвищення кваліфікації, з них – 10% - про організацію інклюзивного навчання; цю кількість він самостійно розподіляє на 5 років. Кількості годин, які педагогічний працівник має присвятити своєму професійному розвитку  впродовж одного року – НЕМАЄ;

☑️ обсяг годин підвищення кваліфікації для учителя, який викладає кілька навчальних предметів , - також  не менше 150 год;

☑️ учитель маж право на вибір суб’єкта підвищення кваліфікації, форми навчання, вид та напрям;

☑️ основними напрямами підвищення кваліфікації мають бути такі, які сприятимуть формуванню професійних компетентностей педагога, поглибленню знань з педагогіки, психології, про інклюзивне навчання тощо;

☑️ при виборі суб’єкта необхідно звертати увагу на наявність КВЕДів 85.59 та 85.60, зазначених у свідоцтві про його реєстрацію; на відкритість та доступність інформації про підвищення кваліфікації на його офіційному сайті;

☑️ дотримання термінів подачі документів для визнання результатів педагогічною радою закладів; 

☑️ учитель має працювати над створенням траєкторії власного професійного розвитку, здійснюючи самооцінку професійних (фахових і загальних) компетентностей та  педагогічної майстерності.

📖Сподіваюся, що процес  професійного зростання вчителя  дасть йому можливість відчути свободу самовираження, сприятиме   пошуку свого шляху розвитку, власного педагогічного «почерку». 


МАТЕРІАЛИ НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ

📌 Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Постанова КМ Увід 21 серпня 2019 р. № 800 (Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників)  перейти

📌 Запитання про підвищення кваліфікації – відповідає МОН перейти

📌Роз'яснення МОНУ про підвищення кваліфікації




Немає коментарів:

Дописати коментар