Це питання сьогодні найбільше хвилює педагогів. Намагалася дати відповідь на запитання педагогів, які вони зазначали під час реєстрації на консультації. Тому під час онлайн-зустрічі звернула увагу на основні аспекти траєкторії руху педагога для власного професійного зростання:
☑️ підвищення кваліфікації щороку – обов’язок кожного педагога, умова атестації. Цього вимагають нормативні документи - Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Постанова КМУ, якою затверджено порядок підвищення кваліфікації педагогічних та науково- педагогічних працівників (21.08.2019 №800, зі змінами від 27.12.2019 №1133), лист МОНУ «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти» (04.03.2020 № 1/9-141);
☑️ у міжатестаційний період учитель має набрати не менше 150 год підвищення кваліфікації, з них – 10% - про організацію інклюзивного навчання; цю кількість він самостійно розподіляє на 5 років. Кількості годин, які педагогічний працівник має присвятити своєму професійному розвитку впродовж одного року – НЕМАЄ;
☑️ обсяг годин підвищення кваліфікації для учителя, який викладає кілька навчальних предметів , - також не менше 150 год;
☑️ учитель маж право на вибір суб’єкта підвищення кваліфікації, форми навчання, вид та напрям;
☑️ основними напрямами підвищення кваліфікації мають бути такі, які сприятимуть формуванню професійних компетентностей педагога, поглибленню знань з педагогіки, психології, про інклюзивне навчання тощо;
☑️ при виборі суб’єкта необхідно звертати увагу на наявність КВЕДів 85.59 та 85.60, зазначених у свідоцтві про його реєстрацію; на відкритість та доступність інформації про підвищення кваліфікації на його офіційному сайті;
☑️ дотримання термінів подачі документів для визнання результатів педагогічною радою закладів;
☑️ учитель має працювати над створенням траєкторії власного професійного розвитку, здійснюючи самооцінку професійних (фахових і загальних) компетентностей та педагогічної майстерності.
📖Сподіваюся, що процес професійного зростання вчителя дасть йому можливість відчути свободу самовираження, сприятиме пошуку свого шляху розвитку, власного педагогічного «почерку».
Немає коментарів:
Дописати коментар