Формування ключових компетентностей. Реалізація змістових наскрізних ліній

ХХІ століття для України – період реформування різних галузей, у тому числі й освітньої. Рушійною силою в цьому процесі стало затвердження Концепції нової української школи, складовю формули якої є компетентнісний зміст освіти. 

"Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності..." (ст.12 Закону України "Про освіту")

👉Можливості мовно-літературних предметів у формуванні ключових компетентностей прописані в чинних навчальних програмах української мови, української літератури, зарубіжної літератури

👉Компетентнісний потенціал мовно-літературної освітньої галузі та базові знання зазначені в додатку 1 Державного стандарту базової середньої освіти перейти

👉З метою увиразнення ключових компетентностей у навчальні програми уведено поняття 4-х наскрізних змістових ліній: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність». Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності".

👉Реалізація наскрізних змістових ліній на уроках української мови перейти

Наскрізна лінія "Екологічна безпека і сталий розвиток" (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, усвідомлення ідеї сталого розвитку як нового типу еколого-економічного зростання, що задовольняє потреби всіх членів суспільства за умови збереження й поетапного відновлення природного середовища, готовності брати участь у розв’язанні питань довкілля та розвитку суспільства; конкретизує роботу зі збереження й захисту довкілля.

📌Використання матеріалів з освіти для екологічної безпеки і сталого розвитку при вивченні навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах: українська мова українська література зарубіжна література

📌Відкритий електронний ресурс для скачування посібників серії «Зелений пакет», які допоможуть учителю в реалізації наскрізної лінії  «Екологічна безпека і сталий розвиток» перейти 

Наскрізна лінія "Громадянська відповідальність" (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності; формує відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

📌Посібник "Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів" перейти 

📌 Тулбокс для вчителя перейти

📌Вправи та методичні рекомендації. Українська мова перейти Українська література перейти Зарубіжна література перейти

📌Відкритий електронний ресурс для скачування посібників серії «Живемо в демократії» томи 1-6 перейти 

📌Використання матеріалів з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини при вивченні навчальних предметів у загальноосвітній школі українська мова


Реалізації здоров’язбережувальної ключової компетентності сприяє наскрізна лінія "Здоров’я і безпека" (НЛ-3), орієнтуючи на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища. 

📌Використання матеріалів з освіти для здоров'я і безпеки при вивченні навчальних предметів у загальноосвітній школі: українська мова  українська література  зарубіжна література

📌Відкритий електронний ресурс для скачування посібників: «Вчимося жити разом»  та «Захисти себе від ВІЛ»


Вивчення наскрізної лінії "Підприємливість і фінансова грамотність" забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

📌 Використання матеріалів з підприємливості в загальноосвітніх навчальних закладах при вивченні української мови перейти,  української літератури перейти

📌Використання матеріалів Фінансової грамотності в загальноосвітній школі при вивченні української літератури перейти

📌Кравчина О.Є. Розвиток підприємницької компетентності: цифрові ресурси для вчителів та учнів 👇






Немає коментарів:

Дописати коментар