суботу, 17 квітня 2021 р.

СУЧАСНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРИ: МЕТОДИЧНІ РОДЗИНКИ


Урок - твір мистецтва, 
де педагог уміло використовує 
всі можливості для розвитку
 особистості учня.
В.Сухомлинський  

Коли  планую проведення методичного заходу для педагогів закладів освіти міста, завжди хвилююся. Адже знаю, що кафедри учителів-філологів міських шкіл є потужними; кожен педагог - професіонал, з високою педагогічною майстерністю. Тому питання для обговорення мають бути актуальними та цікавими, відповідати запитам кожного.  

09 квітня та 16 квітня 2021 року відбувся семінар-практикум учителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, румунської мови та літератури на тему "Сучасний урок літератури: методичні родзинки". Його проведенню передувало опитування педагогів: вони розповідали про ті вправи, методи та прийоми на уроках літератури, які роблять їхні уроки цікавими та ефективними, зазначали, чим би хотіли поділитися з колегами.

«Урок літератури по-сучасному - пріоритетна умова  підвищення його ефективності»  - основне питання теоретичної частини. Готуючи його, мала на меті проговорити з учасниками семінару-практикуму, який урок називаємо сучасним, які вимоги до нього; про педагогічні технології, які роблять його сучасним;  як формувати літературну та ключові компетентності тощо. 


"Родзинки мого уроку", презентовані учителями української мови та літератури, зарубіжної літератури,  стали справжніми родзинками практичної частини заходу. Це цікаві методи та прийоми, які роблять урок літератури цікавим і сучасним: вправи  «Кроссенс», «Фотосушка» від Ірини Чифурко (ЗОШ №4), «Октагон», «Фанфік», «Сиквел», «Приквел» від Дарії Семчук (ліцей №3), «Асоціативний павучок» від Зоряни Косташ (гімназія №3),  «Сюжетний код», «Карта персонажа» від Віолети Гордуни (ЗОШ №8); "Інсоляре", "Валізка героя" та ін. від Олени Білоконь (ЗОШ №30), «Фрейм» від Дарії Макогончук (приватна школа «Соломон»).
 


Люблю інтерактиви. Напередодні семінару-практикуму всі його учасники  були об'єднані в домашні групи, які працювали над створенням моделі уроку  літератури: «Ліна Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини — її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство — найбільший скарб у житті» - для учителів української мови та літератури (5 груп), «Сапфо. «До Афродіти» Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань» - для вчителів зарубіжної літератури (3 групи).  Представлені моделі засвідчили креативність та методичну грамотність учителів-філологів закладів освіти міста. Кожен урок - дійсно справжній "твір мистецтва".


Щиро дякую керівникам груп: учителям української мови та літератури Дарії Семчук (ліцей №3), Ірині Чифурко (ЗОШ №4), Зоряні Косташ (гімназія №3), Аллі Черней (СЗОШ №6), Руслані Бабух (гімназія №2); учителям зарубіжної літератури Тетяні Тодоріко (ліцей №4), Тетяні Бачук (ЗОШ №16), Оксані Пенюк (СШОРТ №41) - за організацію роботи групи для створення та представлення моделі уроку.

Р.S. Усі учасники семінару-практикуму отримають сертифікати, як і передбачалося програмою підвищення кваліфікації перейти. Сертифікати потребують визнання педагогічною радою закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар