пʼятниця, 4 лютого 2022 р.

СТВОРЕННЯ ВЛАСНОГО БРЕНДУ УЧИТЕЛЯ

Учителі не люблять хвалитися. Але якщо ми хочемо, щоб нас помітили і оцінили належним чином, нам просто необхідно навчитися презентувати свою фахову майстерність. І можемо ми це зробити через  поширення власного досвіду роботи. 

Способів поширення педагогічного досвіду є чимало. Під час онлайн-консультації, яка відбулася 03 лютого 2022 для вчителів-словесників закладів освіти Чернівецької міської територіальної громади, обговорили один з них - підготовка власної методичної розробки та механізм її подання для схвалення Інститутом післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області.

Чи є це обов'язковою вимогою для педагога? Я відповідаю "так". Підтвердження моєї позиції рекомендую вчителям знайти в  нормативних документах, які є важливими сьогодні для кожного, хто займається педагогічною діяльністю.

📌Професійний стандарт учителя за професією "Вчитель закладу загальної середньої освіти" (наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020 №2736): у р. 7. «Орієнтовний опис професійних компетентностей вчителя відповідно до кваліфікаційних категорій педагогічних працівників» читаємо, що, учитель вищої категорії повинен надавати колегам рекомендації, навчати їх, створювати різні електронні навчальні та методичні матеріали, дистанційні курси, тренінги й ділиться ними з колегами. Усе це вчитель може представити в вигляді методичної розробки.

📌«Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» Постанова Кабінет Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800, якою затверджено Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників. Відповідно до п.29 Порядку педагоги, які мають почесне звання або педагогічне звання «учитель-методист», можуть підвищувати кваліфікацію шляхом інформальної освіти.  У такому разі (п. 25) замість документа про підвищення кваліфікації подається звіт про результати підвищення кваліфікації (форму визначає заклад освіти) або творча робота, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу, які оприлюднені на вебсайті закладу освіти та/або в електронному портфоліо педагогічного працівника. Зараховується не більше 30 годин (1 кредит ЄКТС) на рік. Як звіт може бути методична розробка.

📌Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом МОНУ від 06.10.2010 №930 (зі змінами,наказ МОНУ від 08.08.2012 №1135) говорить, що присвоїти педагогу  звання "учитель-методист"  можна за умови, якщо він має "власні методичні   розробки,   які   пройшли   апробацію   та    схвалені науково-методичними   установами,  закладами  післядипломної освіти" (Р.5 п. 5.2.). А тут власна методична розробка - обов'язкова вимога!

👍Звичайно, на укладання методичної розробки мають право всі педагоги. Це збірники, довідники; посібники для вчителя; посібники для учня; навчальні програми факультативів, курсів за вибором, гуртків тощо. Щоб ці методичні розробки могли  використовувати колеги нашого регіону чи України, вони мають бути схвалені науково-методичною або вченою радою ІППО. 

👉Вимоги до оформлення матеріалів  можна знайти на сайті Інституту:
Науково-методична рада перейти
Вчена рада перейти

Коротко про основне. Науково-методична рада.

👆Науково-методична рада схвалює методичні напрацювання педагогів для використання під час організації освітнього процесу в закладах освіти області.
👆Засідання НМР відбуваються 4 рази на рік - березень, червень, вересень, грудень (після 10 числа). Матеріал подається за 10 днів до засідання (на 01 число місяця) після обов'язкової попередньої реєстрації за формою
👆Спочатку розробку мають розглянути в закладі освіти на засіданні методичної / педагогічної ради або на засіданні фахового міського методичного об'єднання.  

Подача матеріалів.
Розробка подається в 1 екземплярі й також надсилається на електронну адресу, вказану в Вимогах.
Титульна сторінка - 3-х екземпляри (зразок). 
Оригінали рецензій (не менше 2-х у 3-х екземплярах): 1 -  науковця, 2 - учителя-методиста або педагога зі званням "старший учитель", методиста ІППО відповідного фаху. 
Після схвалення розробки НМР автору повертається робота, і екземпляр рецензій та 1 титульна (інші 2 екземпляри залишаються в Інституті: 1 надають методисту Інституту за фахом, а інший залишається в секретаря НМР).
Якщо автор хоче матеріали, затверджені НМР, подати для надання їм відповідного Грифу Міністерства освіти і науки України, то їх треба подати на вчену раду Інституту.

Коротко про основне. Вчена рада ІППО.
Вчена рада схвалює освітні, навчальні програми курсів, спецкурсів, тренінгів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників області;  заслуховує питання щодо рекомендації до друку наукових праць, підручників, навчальних, методичних посібників тощо; заслуховує питання щодо схвалення та порушення клопотання щодо надання матеріалам відповідного Грифу Міністерства освіти і науки України у встановленому порядку.
Чергові засідання вченої ради проводяться 4 рази на рік: березень, червень, вересень, грудень у четвертий четвер місяця. 
Матеріали, що пропонуються на розгляд вченої ради Інституту, подаються методистові відповідного фаху не пізніше ніж за 15 календарних днів до дати проведення вченої ради.
Секретареві вченої ради матеріали подавати не пізніше ніж за 10 днів до дати проведення вченої ради після обов’язкової реєстрації перейти   
Підготовлені матеріали подаються у двох примірниках: розробка, титульні для схвалення ВР, титульні для рекомендації присвоєння грифа «Схвалено Міністерством освіти і науки України», не менше 2-х рецензій: одна написана науковцем, інша – учителем-методистом, методистом Інституту. 

📢Підписи усіх рецензентів потрібно завірити печатками установ освіти і записами, що підтверджують ці підписи.

💡ВАЖЛИВО! Якщо навчальній програмі надано гриф МОНУ, то він довгостроковий. З 2020 року  відповідно до Порядку надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам (далі – Порядок), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 20.07.2020 № 931, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.10.2020 за № 1119/35402, (підпункт 1 пункту 5; пункт 15),  гриф у сфері повної загальної середньої освіти надається модельним навчальним програмам. Навчальна програма, згідно із Законом України «Про повну загальну середню освіту», затверджується педагогічною радою закладу освіти (пункт 8 частини першої статті 1). 

💡ВАЖЛИВО! Заклад освіти для реалізації варіативної складової навчальних планів на підставі рішення педагогічної ради закладу може використовувати в освітньому процесі навчальні програми факультативів та курсів за вибором, які раніше мали відповідний гриф МОН і були включені до Переліків навчальної літератури та навчальних програм у попередні роки. 

Створюючи методичні розробки, вчитель створює свій особистий бренд, який допомагає йому знайти власний шлях, 
самореалізуватися й стати Майстром педагогічної справи. 

Немає коментарів:

Дописати коментар