середа, 23 лютого 2022 р.

ГОТУЄМОСЯ ДО РОБОТИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: МЕТОДИЧНА СТУДІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ-СЛОВЕСНИКІВ

Сьогодні освітня галузь знаходиться на 2-му етапі реалізації Концепції "Нова українська школа", який передбачає організацію навчання в 5-х класах з 01 вересня 2022 року за новим Державним стандартом базової середньої освіти. Для його здійснення перед педагогами постали нові виклики: вибір модельних навчальних програм та підручників до них, розробка навчальних програм  на основі вибраних модельних.  

Під час методичних студій, проведених 21-22 лютого 2022 року для учителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, мов національних меншин та корінних народів, ми ще раз попрацювали з модельними навчальними  програмами, оглянули підручники до них.  

Основні аспекти навчальних програм з української мови розкрила Олена Божик, учителька української мови та літератури ліцею №13, з української літератури – Ірина Чифурко, керівник міського МО учителів української, учителька ЗОШ №4, із зарубіжної літератури – учителі зарубіжної літератури Оксана Пенюк, керівник міського МО учителів зарубіжної літератури та мов корінних народів (ліцей №15), Тетяна Бачук (ЗОШ №16) та Ірина Романюк-Балан (ЗОШ №20).

Під час огляду підручників з предметів мовно-літературної галузі всі учасники онлайн-заходу ще раз переконалися, що  кожен з них - це багатий методичний кейс, практичний порадник для вчителя-словесника, який допоможе в організації вивчення навчального матеріалу з учнями. Для учнів – це підручники нового покоління, які забезпечать їм не лише  здобуття мовних та літературних знань, але й засобами слова формуватимуть їхній  духовний світ, загальнолюдські цінності, ключові компетентності, які сприятимуть самореалізації кожного в майбутньому.

На часі – створення навчальних програм на основі модельних. Тому проговорили спільні та відмінні риси між модельною та навчальними програмами, важливі аспекти створення навчальних програм на основі модельних.

Після вибору модельної програми вчителю треба обов’язково з нею попрацювати, конкретизувати подану інформацію. Наведу приклад про розробку навчальної програми з літератури. 

👉 У модельних програма не вказується кількість годин на вивчення певного розділу, певної теми. У навчальній програмі вчитель має самостійно зробити розподіл годин.

👉Автори модельних програм з української літератури подають здебільшого назви художніх творів, але не дають конкретних пояснень щодо вивчення. У навчальній програмі вчитель має доповнити зміст навчального матеріалу, конкретизувати, про що саме піде мова під час розгляду того чи іншого твору.

👉У модельних програмах є перелік творів, вивчення яких має вибрати учитель. Зробивши свій вибір, у навчальній програмі також треба дописати, які основні аспекти твору будуть розглядатися на уроці (проблематика, сюжет,  характеристика образів і т.п.). 

👉У модельних програмах очікувані результати подаються до розділу певного навчального матеріалу, а вчитель має прописати їх до кожного твору.

👉Кожна програма рекомендує види навчальної діяльності. Учитель у навчальній програмі може їх продублювати повністю або частково, має визначитися, може  додати свої види.

👉 Після розробки навчальної програми учитель має подати її на розгляд та затвердження педагогічною радою закладу.

І вибір програми,  і вибір підручника – це важлива справа. 
Кожен заклад із запропонованих програм вибирає ту, яка, на його думку, є кращою, зміст навчального матеріалу якої є доступнішим для сприйняття та засвоєння учнями. Зробіть правильний вибір!

Немає коментарів:

Дописати коментар