понеділок, 16 травня 2022 р.

ПРО ЗАВЕРШЕННЯ 2021/2022 Н.Р.: ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ-СЛОВЕСНИКІВ

Завершується 2021/2022 навчальний рік. Він був непростим для всіх учасників освітнього процесу: педагогів, учнів, батьків. Адже більшу його частину довелося організовувати його не просто в дистанційному форматі, а в дистанційному форматі в умовах війни. Тому й завершення його має деякі особливості. Їх було обговорено 13 травня 2022 року на онлайн-консультації на тему «Особливості завершення 2021/2022 навчального року».

Під час її проведення увага педагогів-словесників була закцентована на розгляді таких питань:
нормативно-правова база, яка регламентує завершення 2021/2022 н.р.;
психологічна підтримка учнів, у т.ч. протягом літніх канікул (перегляд матеріалів, розміщених на сайтах МОНУ, ІМЗО, ІППО ЧО, ЦПРПП);
підсумкове оцінювання учнів в умовах війни;
переведення учнів до наступного класу;
☑ ЗНО-2022 в новому форматі.

👆Звичайно, найважливішим аспектом завершення будь-якого навчального року є оцінювання – визначення якості освіти, виставлення оцінок, щоб перевести дитину до наступного класу. У цьому році ця процедура потребує особливої уваги. Адже потрібно підтримати кожну дитину, створити  максимальні умови для переведення усіх учнів на наступний рівень навчання. Під час онлайн-зустрічі обговорили, як це зробити найефективніше в 2022 році.
👉Можна скористатися порадами щодо здійснення оцінювання у школах, що працюють в умовах війни, розробленими Державною службою якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), та командою підтримки реформ Міністерства освіти і науки України перейти

👉Організовуючи завершення 2021/2022 н.р. варто дотримуватися методичних рекомендацій, які  затверджені наказом МОНУ від 01.04.2022 № 290. Деякі з них.

📑Будь-яке оцінювання результатів навчання здобувачів освіти може здійснюватись, за потреби, з використанням технологій дистанційного навчання.

📑Семестрове оцінювання за ІІ семестр, в залежності від ситуації, може здійснюватися за результатами тематичного оцінювання, та/або поточного оцінювання, отриманого учнями під час очного, змішаного і дистанційного навчання, та/або підсумкового оцінювання за ІІ семестр.
❗При його здійсненні зараховуються всі оцінки, які отримав учень (учениця) упродовж цього семестру незалежно від місця навчання: у рідному закладі; у закладі, де навчається зараз за місцем тимчасового перебування; у будь-якій іншій школі, яка здійснює очне, змішане чи дистанційне навчання або екстернат. Це може бути будь-який заклад загальної середньої освіти, зокрема й приватні заклади освіти, в Україні чи за її межами. 
❗За рішенням педагогічної ради закладу, затвердженим відповідним наказом, оцінювання за ІІ семестр учнів 5-8 та 10 класів може здійснюватись не за 12-бальною шкалою, а «зараховано»/ «не зараховано».  Умови: відсутність результатів оцінювання з об’єктивних причин (неможливість долучитися до навчання під керівництвом педагогів); понад 50% уроків з певного предмета відбувалися в дистанційному форматі).

📑Варіанти проведення річного оцінювання в умовах війни:

на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок; 
за результатами ІІ семестру, якщо в учнів з числа тимчасово переміщених осіб та з тимчасово окупованих територій немає задокументованих результатів оцінювання за І семестр;
☑ за результатами І семестру з урахуванням поточного оцінювання в ІІ семестрі (без тематичних);
☑ у разі відсутності результатів річного оцінювання після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання;
☑ для проведення семестрового та річного оцінювання здобувач освіти може надати інформацію з електронного журналу та щоденника, у тому числі електронного, за попереднім місцем навчання.
📑Перевід учнів до наступного класу здійснюється на підставі результатів підсумкового (семестрового та річного) їх оцінювання. Учні 1–10 класів можуть бути не переведені на наступний рік навчання та залишені для повторного здобуття загальної середньої освіти у тому самому класі на підставі письмової заяви одного з їхніх батьків чи інших законних представників. 

👉Державна служба якості в Чернівецькій області підготувала презентацію з цього питання, яка розміщена на її фейсбук-сторінці (допис від 05.05.2022) перейти


Немає коментарів:

Дописати коментар