четвер, 26 січня 2023 р.

Сучасна форма планування взаємодії вчителя і учня на уроці

400 років тому Ян Коменський розробив класно-урочну систему, яка стала основною формою організації навчальної діяльності практично в усіх країнах світу. Її ключовим компонентом є урок,  диригентом якого є учитель.  

👉Педагог, ураховуючи зміни парадигми освіти, постійно працює над  удосконаленням проведення уроку та наповнення відповідним контентом. Сьогодні він вибудовує його так, щоб дитина в процесі навчання здобула не лише знання, а набула умінь та навичок, які  сприятимуть їй у підготовці до життя  й самореалізації в майбутньому. Це урок, який має передбачати формування предметної та ключових компетентностей. Це вимагає від учителя ґрунтовної підготовки до уроку, під час якої він проявляє глибину фахової підготовки, професійну майстерність та креативність. Увесь процес організації навчання він прописую у конспекті уроку. 

👉Однією з ефективних, сучасних форм конспекту уроку є технологічна карта, у якій деталізується діяльність учня та вчителя на кожному його етапі. Особливостям цієї сучасної форми планування взаємодії вчителя і учня була присвячена консультація для учителів-словесників закладів загальної середньої освіти Чернівецької міської територіальної громади, яка відбулася 26 січня 2023 року на базі Чернівецького ліцею №19 ім.О.Кобилянської.  

👉Основні аспекти про технологічну карту уроку.

📝Технологічна карта уроку – це сучасна форма планування взаємодії вчителя і учня,  спосіб графічного проєктування уроку. Її завдання - відобразити так званий «діяльнісний підхід» в навчанні - розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в соціум і професійну самореалізацію.

📝Технологічну карту уроку називають його візуальним образом.  Учитель може її скласти у вигляді схеми чи таблиці, зробленої від руки, може розробити власну друковану таблицю, використовувати певну усталену форму  або створювати її за допомогою цифрових інструментів.

📝Структура технологічної карти:  назва (наприклад, технологічна карта уроку української літератури), так звана "вступна" частина, основна частина (перебіг уроку) та додатки 

📝У вступній частині подається така інформація:
Тема шкільного курсу (розділ за програмою) __________________________
Урок № ___ (за календарно-тематичним плануванням)
ПІБ учителя: ______________________________________________________
Клас: _____
Тема уроку: _______________________________________________________
Мета уроку (відповідно до навчальної програми) _______________________ 
Обладнання уроку: 
Тип уроку: 
Формування предметної та ключових компетентностей учнів на уроці (перелік основних понять, які будуть вивчатися на уроці; перелік  компетентностей, наскрізних умінь, які формуватимуться протягом уроку).

📝Перебіг уроку здебільшого фіксують у формі таблиці

📝Технологічну карту уроку можна доповнити додатками. Це  може бути певний роздатковий та дидактичний матеріал,  інструкції та алгоритми дій учня/учнів, правила роботи в групах, критерії оцінювання певних завдань, зразки виконання завдань (для самооцінювання та взаємооцінювання робіт), рекомендована література (чек-лист) тощо.

👉Зразки технологічних карт уроку
📑Зарубіжна література. 10 клас. Тема уроку: "Гофман "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер". Протистояння філістерів та ентузіастів як подвійний конфлікт творчості Е.Т.А.Гофмана". Уклаладач - Клімчук Ірина Федорівна, учитель зарубіжної літератури Опорного навчального закладу "Люб’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Любешівської районної ради Волинської області" перейти

📑Українська література. 6 клас. Тема уроку: "Поезія моря та душі" (за поезією Лесі Українки "Тиша морська"). Укладач - Горлова Тетяна Анатоліївна, учителька української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітній ліцей м. Покров Дніпропетровської області" перейти

📑Українська література. 10 клас. Тема уроку: "Жіночі образи у творі Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?". Проблема життєвого вибору".   Укладач - Горлова Тетяна Анатоліївна, учителька української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітній ліцей м. Покров Дніпропетровської області" перейти

Джерело: інформація з просторів мережі Інтернет

Немає коментарів:

Дописати коментар