неділю, 14 лютого 2021 р.

ПІДГОТОВКА ДО PISA-2022

У 2018 р. Україна вперше долучилася до міжнародного оцінювання учнів – PISA, запровадженого й підтримуваного Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). Дослідження PISA проводиться кожні три роки й охоплює читацьку та математичну компетенції, а також сферу природничих науки. Ці дослідження передбачають не перевірку рівнів навчальних досягнень, а вивчення здатності  15-річних підлітків використовувати здобуті знання, уміння  в різних життєвих ситуаціях. 

Через пандемію COVID-19 основний етап Міжнародного дослідження якості освіти PISA, який було заплановано на 2021 рік, перенесено на 2022 рік детальніше

Які маємо результати PISA-2018  з читацької грамотності?
46,4% 15-річних учнів України продемонстрували високий рівень читацької грамотності;

АЛЕ!  26% українських 15-річних учнів не мають базового рівня ( мінімального, якого в кінці першого етапу середньої освіти мають досягти учні)  в читанні (у країнах OECD – 23%);

середній показник з читання українських учнів на 23 бали нижчий за середні по країнах ОЕСР (середнє для країн ОЕСР із читання становить 488,89); 

хлопці читають значно менше, ніж дівчата; середня успішність у читанні серед хлопців - 450,1 бала, серед дівчат - 483,6 бала.  За середніми показниками наш розрив  (33,5 бала) більший, ніж у середньому по країнах ОЕСР (30,1 бала). Це розрив у більш, як один рік навчання;

у загальному рейтингу всіх 78-ти країн, які взяли участь у PISA-2018, Україна займає 37-42 позиції в рейтингу  читацької компетентності детальніше

Такі результати свідчать про необхідність організації підготовки до наступного міжнародного дослідження PISA. З цією метою науковці Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготувати добірку матеріалів для освітян: збірник завдань для перевірки грамотності (у т.ч. читацької) та методичні рекомендації щодо їх застосування.

📌Васильєва Д., Горошкін І., Надтока В. Методичні рекомендації застосування завдань для перевірки сформованості читацької, математичної та природничо-наукової грамотності.
Посібник складається з 3-х розділів, кожний з яких містить цінну інформацію про завдання PISA: структурування змісту комплексних завдань; їх класифікація;  використання в освітньому процесі; опрацювання та аналіз результатів. Методичні рекомендації щодо застосування завдань для перевірки читацької грамотності за технологією PISA подано в розділі ІІ детальніше

📌Васильєва Д., Горошкін І., Надтока В. Збірник завдань для перевірки грамотності (за технологією PISA) 
Збірник завдань складається із трьох розділів, завдання в яких орієнтовані на перевірку сформованості математичної, читацької та природничо-наукової грамотності. Кожен розділ подає приклади блоків завдань, розроблених за технологією PISA, ключі завдань та їх класифікацію за технологією PISA, що допомагає вчителеві аналізувати результати моніторингу та робити висновки стосовно локального освітнього процесу детальніше

📌Цінним для вчителя  в підготовці учнів до міжнародного дослідження PISA є також посібник "Уроки PISA-2018. Методичні рекомендації", підготовлений колективом авторів, науковцями Інституту педагогіки НАПН України (Васильєва Д.В., Головко М.В., Жук Ю.О., Козленко О.Г., Ляшенко О.І., Науменко С.О., Новосьолова В.І.) детальніше 

📖 РЕКОМЕНДУЄМО використовувати добірку матеріалів у своїй педагогічній діяльності.


Немає коментарів:

Дописати коментар