неділю, 31 жовтня 2021 р.

ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

 
Щоб знайти відповідь на запитання:
«Яка освіта нам потрібна?»
спитаймо себе: 
«А у якому суспільстві ми хочемо жити?»
Eugenio Tironi: El sueño chileno 

Освітня галузь в Україні прямує шляхом інноваційного розвитку. А це вимагає від учителя змін у його педагогічній діяльності, у підходах до організації освітнього процесу. Відповідно до Концепції Нової української школи освітній процес має бути організований так, щоб кожен учень відчував свою успішність та інтелектуальну спроможність. Безперечно, учитель має бути не транслятором знань, а порадником, партнером, надійним плечем у навчанні учнів; його педагогічна діяльність має будуватися по-новому. Тому методична панорама з проблеми «Інноваційна діяльність учителя-словесника», яка була проведена 28 жовтня 2021 року, стала цікавою й корисною майстеркою для учителів-філологів Чернівецької міської територіальної громади. 

Методична панорама передбачала донести до її учасників сутність інноваційної діяльності сучасного вчителя та презентувати набутий досвід колег закладів загальної середньої освіти Чернівців щодо участі в всеукраїнських освітніх проєктах «Інтелект України» й «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» як одного з шляхів оновлення діяльності педагога.

Гостя заходу - Олена Кульбабська, професорка кафедри сучасної української мови Чернівецького національного університету ім.Ю.Федьковича. Олена Валентинівна під час свого виступу підкреслила важливість та актуальність проблеми, винесеної на обговорення. Зауважила на важливості співпраці філологічного факультету ЧНУ з педагогами міста, адже, за словами професорки, "ми разом робимо важливу справу – реформуємо мовно-літературну галузь".

У своєму виступі, яким розпочала онлайн-захід,  перш за все розкрила суть поняття "інноваційна педагогічна діяльність": "це педагогічна діяльність, заснована на осмисленні практичного педагогічного досвіду, орієнтована на зміну й розвиток освітнього процесу з метою досягнення вищих результатів, одержання нового знання, формування якісно іншої педагогічної практики". У основі такої діяльності лежить, звичайно, створення, утвердження, впровадження в практику роботи інновацій. 
Опрацювавши відповідні матеріали в Інтернет мережі, звернула увагу  учасників заходу на основні аспекти, які пов'язані з інноваційною діяльністю педагога.
1. Показники,  які визначають  готовність  педагога  до інноваційної діяльності:
усвідомлення вчителем потреби в запровадженні педагогічних інновацій у власній педагогічній практиці;
інформованість про новітні педагогічні технології, знання новаторських методик роботи;
зорієнтованість на створення власних творчих завдань, методик, налаштованість на експериментальну діяльність;
готовність до подолання труднощів, пов'язаних зі змістом та організацією інноваційної діяльності;
володіння практичними навичками освоєння педагогічних інновацій та розроблення нових.

2. Основні шляхи  оновлення педагогічної діяльності:
🔊упровадження нових технологій навчання як результат інформальної освіти;
🔊вивчення педагогічного досвіду як джерела інноваційної діяльності;
🔊відвідування методичних заходів (семінари-практикуми, методичні фестивалі, панорами, педагогічні конференції, участь у Едкемп тощо);
🔊участь у експериментальній роботі;
🔊участь в освітніх проєктах різних рівнів тощо...

3. Навчання по-новому. 
Закцентувала увагу на 3-х педагогічних технологіях. І хоча вони вже не такі й нові, але саме їх використання робить освітній процес таким, який відповідає ідеям НУШ:
👉технологія розвитку критичного мислення;
👉інтерактивне навчання, зокрема проведення інтерактивного уроку з дотриманням його методики;
👉технологія STEM-ОСВІТИ (STREAM-освіти).
Цікавими та змістовними були виступи спікерів онлайн-панорами.
Учителі української мови та літератури Чернівецького багатопрофільного ліцею №4 Олександра Кожуленко, Олена Лакуста, Ольга Ряба, зарубіжної літератури Тетяна Тодоріко поділилися досвідом як учасники всеукраїнського науково-педагогічного  проєкту «Інтелект України». Вони зазначили, що робота в ньому – це насправді методичний майданчик для побудови нового освітнього середовища й для учня, і для вчителя.
Ірина Чифурко, керівник міського методичного об’єднання учителів української мови та літератури, учителька Чернівецької ЗОШ №4, тренерка НУШ, розповіла учасникам онлайн-заходу  про всеукраїнський проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», у якому  бере участь 21 педагог закладів загальної середньої освіти Чернівців. Яна Пінтяк, учителька Чернівецької ЗОШ №11, тренерка НУШ, представила методичний арсенал від всеукраїнського проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», який допомагає вчителю в його реалізації, надає йому багате навчально-методичне забезпечення й сприяє у формуванні інформаційно-цифрової грамотності учнів. Всі напрацювання за проєктом є у вільному доступі на сайті МОНУ, ними можуть скористатися всі бажаючі педагоги, які прагнуть працювати по-новому.

На етапі рефлексії запропонувала учасникам заходу пройти невеличке анкетування (самоаналіз) з метою виявлення готовності до інноваційної діяльності, а саме: чи є в їхній педагогічній діяльності бар'єри, які "тормозять" шлях до роботи по-новому.
І хоч результатів ніхто не озвучував, переконана: 55-75 балів набрав кожний учасник методичної панорами "Інноваційна діяльність учителя-словесника". Я В ЦЕ ВІРЮ!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар