Модернізація змісту освіти передбачає зміни в організації освітнього процесу, у підходах до викладання навчальних предметів. Педагог відповідно повинен постійно дбати про свій професійний ріст, щоб йти в ногу з цими змінами й стати вчителем-професіоналом.
Що ми вкладаємо у зміст слів «учитель-професіонал»? Відповідь на це запитання знаходимо в Професійному стандарті за професією «Учитель закладу загальної середньої освіти». Мета Стандарту - допомогти вчителю у плануванні свого професійного розвитку та підвищення кваліфікації. У ньому зазначено, яким має бути вчитель, якими загальними та професійними компетентностями він має володіти.
Що сприяє розвитку в педагога 15-ти професійних компетентностей, зазначених у Професійному стандарті? Основними шляхами професійного розвитку є його навчання й самоосвіта. Іншими словами – це формальна, неформальна та інформальна освіта педагога.
Серед форм інформальної освіти - читання фахової літератури. Яку літературу ми називаємо фаховою? Яку роль відіграє вона в професійному зростанні вчителя? Чи відіграє взагалі? Саме на відповідях на ці запитання закцентувала увагу вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури під час онлайн-консультації на тему "Роль фахової літератури у професійному зростанні вчителя-словесника", яка була проведена 04 грудня 2021 року.
Під час онлайн-спілкування намагалася донести до учасників заходу, що на сторінках фахових видань можна знайти найактуальніші дослідження провідних науковців з мовно-літературної освіти, що допоможе вчителю знайти всі новинки в царині словесності й донести їх до своїх учнів, можна ознайомитися з цікавими творчими підходами до організації та проведення уроку, педагогічними інноваційними теоріями й практиками, що дозволить йому зробити урок цікавим, сучасним і мотивуватиме учнів до навчання. Робота з фаховою літературою – це розширення професійних умінь, набуття досвіду й можливість поширення власного.
Віртуальна екскурсія під гаслом «Фахова література: на допомогу вчителю-словеснику» дала можливість учасникам онлайн-заходу познайомитися зі зразками сучасних фахових видань, які є корисними для учителів української мови та літератури, зарубіжної літератури.
За словами Річарда Генрі Данна, «Той, хто навчає, повинен завжди продовжувати вчитися сам». Ці слова я б продовжила: «Бо лише той учитель, який дбає про свій професійний ріст, може стати глибококомпетентним фаховим майстром». Звичайно, кожен педагог самостійно вибирає шлях свого професійного зростання. Головне - бажання оволодіти професійними компетентностями, які допоможуть на "відмінно" справлятися з трудовими функціями, зазначеними в Професійному стандарті вчителя.
Рекомендую переглянути:
"Преса України" - "Українська мова та література в школах України"
"Преса України" - "Всесвітня література в школах України"
"Зарубіжна література в школі"
Чітко, по суті.Дякую,було корисно.
ВідповістиВидалити