👉Методологія IREX передбачає інтеграцію інфомедійної грамотності в навчальні програми шкільних предметів із метою набуття українськими школярами навичок критичного сприйняття інформації й усвідомлення ними цінності високоякісної інформації в контексті шкільної освіти.
👉Пропоновані вправи інтегруються в уроки з української мови 8-го і 9-го класів і подаються вчителем у доповнення до основного програмового матеріалу. На початку вправи зазначено, які саме навички й уміння з інфомедійної грамотності розвиває конкретна вправа (наприклад, уміння відрізняти факти від суджень, ідентифікувати фейкову інформацію, шукати інформацію в інтернеті тощо). У додатках наведено загальний перелік компетентностей, які розвиває проєкт.
👉Подані матеріали розроблені колективом авторів, які є експертами у сфері мовознавства, журналістики, медіаграмотності, фактчекінгу, а також методистами та педагогами-практиками (докладніша інформація про авторський склад і редакторів — у додатках).
👉Матеріали схвалені до використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з української мови Навчально-методичної ради Міністерства освіти і науки України (лист ІМЗО від 29.09.2020 № 22.1/12-Г-782).
👉Матеріали можуть бути використані лише з навчальною некомерційною метою. При використанні матеріалів посилання на проєкт обов’язкове (при посиланні вказати: Навчально-методичні матеріали для вчителя «Інфомедійна грамотність на уроках української мови» 8–9 класів, IREX, проєкт «Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність» (Learn to Discern in Education), 2020 рік.).
👉Для розвитку навичок з медіаграмотності радимо також пройти безкоштовний онлайн-курс з медіаграмотності Very Verified, що розроблений IREX у партнерстві з EdEra. Курс пояснює, як орієнтуватися в інформації довкола та як розпізнавати дезінформацію, маніпуляції та пропаганду.
👉Навчально-методичні матеріали для вчителів "Інфомедійна грамотність на уроках української мови" для 8-9 класів можна завантажити тут (для коректної роботи файлів потрібно завантажити всі частини архіву та розархівувати їх)
Джерело: МОНУ
Р.S. Цікаві матеріали:
📌Дедюх Н.В. Інфомедійна грамотність на уроках української мови та літератури перейти
📌 в освіті з проєктом «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» перейти
📌 Т.В., Курмишева Н.І., Устименко Т.А. Інфомедійна грамотність. Імплементація в освіті дорослих перейти
Немає коментарів:
Дописати коментар