Професійний розвиток завжди був одним із ключових завдань кожного педагога. Але особливо гучно про це заговорили з початком реформування освітньої галузі: навчання по-новому вимагає змін у освітніх функціях педагога, глибини професійних компетентностей та високої педагогічної майстерності. Про це читаємо в Законах України «Про освіту» (05.09.2017 № 2145-VIII), «Про повну загальну середню освіту» (16.01.2020 №463-IX), у Постанові КМУ «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (21 серпня 2019 р. № 800), у Професійному стандарті вчителя за професією «Вчитель закладу загальної середньої освіти» (наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020 № 2736-20). У кожному з цих документів зазначається: професійний розвиток педагога має бути постійним, неперервним, бо це сприяє покращенню стандартів його професійної діяльності.
👆На мою думку, будь-яка діяльність має результат, якщо вона правильно спланована. Тому в професійному розвитку педагога важливу роль відіграє правильна побудова індивідуальної траєкторії професійного розвитку.
P.S. Уперше поняття «траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника» з’явилася в Постанові КМУ «Деякі питання професійного розвитку педагогічних працівників» від 29.07.2020 № 672, якою затверджено ПОЛОЖЕННЯ про центр професійного розвитку педагогічних працівників. Саме в ній знаходимо визначення цього поняття: «траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника — це персональний шлях реалізації професійного потенціалу педагогічного працівника, що ґрунтується на його вільному виборі закладу освіти, установи, організації, іншого суб’єкта освітньої діяльності, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих».
«п.7. Основними завданнями центру є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування.
п.8. Центр відповідно до покладених на нього завдань:
…5) організовує та проводить консультування педагогічних працівників, зокрема з питань:
планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку…»
Отож, шановні колеги, запрошую до співпраці!
Немає коментарів:
Дописати коментар