субота, 22 січня 2022 р.

ТРАЄКТОРІЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА

 
«Планування та визначення  траєкторії професійного розвитку педагога» - тема консультації, проведеної 21 січня 2022 року в онлайн-режимі для учителів-словесників закладів загальної середньої освіти Чернівецької міської територіальної громади.

Професійний розвиток  завжди був одним із ключових завдань кожного педагога. Але особливо гучно про це заговорили з початком реформування освітньої галузі: навчання по-новому вимагає змін у освітніх функціях  педагога,  глибини професійних компетентностей та високої педагогічної майстерності. Про це читаємо в Законах України «Про освіту»  (05.09.2017 № 2145-VIII), «Про повну загальну середню освіту» (16.01.2020 №463-IX), у Постанові КМУ «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (21 серпня 2019 р. № 800), у Професійному стандарті вчителя за професією «Вчитель закладу загальної середньої освіти» (наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020  № 2736-20). У кожному з цих документів зазначається: професійний розвиток педагога має бути постійним, неперервним, бо це сприяє  покращенню стандартів його професійної діяльності. 

👆На мою думку, будь-яка діяльність має результат, якщо вона правильно спланована. Тому в професійному розвитку педагога важливу роль відіграє  правильна побудова індивідуальної траєкторії професійного розвитку. 

👆Що для цього має робити учитель? 
Опрацювати нормативні документи, зокрема Професійний стандарт учителя та Положення про  підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. У першому педагог знайде перелік трудових функцій та професійних компетентностей, які входять до них і якими він має володіти, перелік знань, умінь та навичок відповідно до цих функцій та компетентностей. У другому -  порядок підвищення кваліфікації.
❎ Провести діагностику власної педагогічної діяльності (оцінка колег, адміністрації, самооцінювання). 
За результатами оцінювання спланувати власну траєкторію  професійного розвитку.

👆Результатом онлайн-спілкування став запропонований алгоритм визначення та побудови індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагога.  Його дотримання вчителем дасть йому змогу вибудувати власний шлях професійного розвитку та зростання, дозволить максимально розкрити індивідуальний творчий потенціал.

P.S. Уперше поняття «траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника» з’явилася  в  Постанові КМУ «Деякі питання професійного розвитку педагогічних працівників» від 29.07.2020 № 672, якою затверджено ПОЛОЖЕННЯ про центр професійного розвитку педагогічних працівників. Саме в ній знаходимо визначення цього поняття: «траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника — це персональний шлях реалізації професійного потенціалу педагогічного працівника, що ґрунтується на його вільному виборі закладу освіти, установи, організації, іншого суб’єкта освітньої діяльності, видів, форм, темпу здобуття освіти та освітньої програми в межах здобуття освіти дорослих». 

Який зв’язок між ЦПРПП та професійним розвитком педагогічного працівника, з його траєкторією  професійного розвитку? Прямий і важливий, оскільки в Положенні записано: 
«п.7. Основними завданнями центру є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування.
п.8. Центр відповідно до покладених на нього завдань:
…5) організовує та проводить консультування педагогічних працівників, зокрема з питань:
планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку…»

Отож, шановні колеги, запрошую до співпраці!

Немає коментарів:

Дописати коментар