субота, 22 січня 2022 р.

ПРО ПЕДАГОГІЧНУ ІНТЕРНАТУРУ


24 грудня 2021 р. за №1670/37292 в Міністерстві юстиції України зареєстровано наказ МОН від 25 жовтня 2021 р. №1128, яким затверджено Положення про педагогічну інтернатуру.  Вона триватиме рік, до інтерна призначатимуть педагога-наставника, а також йому надаватимуть теоретичну та практичну допомогу.

👆Згідно зі ст.23 Закону України «Про повну загальну середню освіту», всі, хто не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру. 

👆Педагогічну інтернатуру організовує заклад освіти, його керівник у день призначення інтерна на посаду видає відповідний наказ. Відповідно до наказу інтерну (особі, яку вперше призначили на посаду педагогічного працівника) призначається педагог-наставник, який має не менше 5 років педагогічної діяльності за такою самою або спорідненою спеціальністю/спеціалізацією. Педагогу-наставнику призначається доплата у граничному розмірі 20% його посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти.

👆Строк інтернатури становить один рік, що відраховується від дати видання цього наказу. До строку інтернатури включається період тимчасової непрацездатності інтерна та час його перебування у відпустці.

👆Педагогічна інтернатура провадиться відповідно до програми, що затверджується керівником закладу освіти. Програма педагогічної інтернатури має передбачати теоретичну та практичну допомогу інтерну, що спрямована на розвиток професійних компетентностей.

👆Науково-методичну підтримку організації педагогічної інтернатури можуть здійснювати заклади вищої та післядипломної педагогічної освіти, наукові, науково-методичні та методичні установи, центри професійного розвитку педагогічних працівників.

👆Положення визначає порядок проходження педагогічної інтернатури педагогічними працівниками закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.

👆Серед основних завдань педагогічної інтернатури - створення системи професійно-педагогічної адаптації інтерна до умов педагогічної діяльності, формування сприятливого мікроклімату та відчуття соціально-психологічного комфорту, встановлення доброзичливих взаємовідносин із учасниками освітнього процесу; набуття фахових компетентностей, педагогічної майстерності, формування професійної готовності інтерна до самостійної педагогічної діяльності; формування поваги до професії та сумлінного ставлення до трудової діяльності.

Згідно з Положенням, основні заходи педагогічної інтернатури - це:
проведення індивідуальних консультацій, наставницьких бесід з інтерном;
допомога у підборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо;
взаємовідвідування навчальних занять, відвідування уроків досвідчених педагогічних працівників;
здійснення моніторингу результатів навчання учнів;
участь у тренінгах, навчальних семінарах з методичних питань, творчих звітах педагогічних працівників;
вивчення досвіду кращих педагогів шляхом аналізу їхніх вебсайтів, вебресурсів професійних спільнот, а також періодичних професійних видань;
залучення інтерна до партнерської взаємодії з науковими, науково-педагогічними та педагогічними працівниками, участі в професійних спільнотах педагогічних працівників;
психологічний супровід інтерна.

👆Ці заходи педагогічної інтернатури можуть здійснюватися безпосередньо в закладі освіти або дистанційно в режимі відеоконференцій або аудіоконференцій.

Відповідно до Положення в межах проходження інтернатури інтерн (особа, яку вперше призначили на посаду педагогічного працівника):
виконує обов’язки згідно з посадовою інструкцією та обов’язки, покладені на нього трудовим договором і правилами внутрішнього розпорядку, визначені установчими документами закладу освіти;
організовує освітній процес з урахуванням психолого-фізіологічних, вікових особливостей учнів, специфіки навчального предмета (інтегрованого курсу);
працює над набуттям компетентностей зі спеціальності (предметної спеціальності, спеціалізації), педагогіки, психології, необхідних для забезпечення процесу навчання, виховання і розвитку особистості, у тому числі осіб з особливими освітніми потребами, здійснення моніторингу педагогічної діяльності та аналізу педагогічного досвіду, проведення освітніх вимірювань, застосування освітніх технологій і методів навчання, ефективних способів взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу;
самостійно обирає форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації;
бере участь у засіданнях професійних спільнот педагогічних працівників, семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах з метою вдосконалення педагогічної майстерності, обговорення багатьох важливих професійних проблем тощо.

Джерела: МОНУ, Освіторія

Немає коментарів:

Дописати коментар