понеділок, 14 червня 2021 р.

ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЕННЯ ЗНО-2021


Перевірку завдань відкритої форми в сертифікаційних роботах з української мови та літератури, української мови  в 2021 році ЗАВЕРШЕНО! І хоч щороку маю честь бути старшим екзаменатором, не можу сказати, що було легко.

Чому не легко? Наведу два аргументи.

По-перше, у цьому році була одна перевірка бланка Б та бланка В. І старший екзаменатор мав повторно перевірити 10% робіт. Тобто, якщо в контейнері 600 робіт, екзаменатори мають перевірити по 60 робіт і водночас старший екзаменатор теж має перевірити 60 робіт (при цьому на ньому покладено й інші обов'язки). Це не просто й відповідально!
По-друге, в еталонних відповідях від Українського центру оцінювання якості освіти неможливо передбачити всі можливі варіанти відповідей абітурієнтів, тому старший екзаменатор мав допомогти екзаменатору в оцінюванні окремих сумнівних робіт: прочитати їх, знайти тезу (або аргументи, або приклади, або висновок) й оцінити. Це надзвичайно відповідально: від моєї думки залежить остаточна оцінка для абітурієнта. При цьому ж треба перевірити повторно 10% від усіх робіт, перевірених екзаменаторами!!! А час не стоїть на місці...

Кілька слів про перевірку завдань бланку Б - це перевірка власного висловлення. Цьогорічна тема для його написання, на думку учителів української мови та літератури, була не складною: "Як стереотипи впливають на життя людини?". Але, на жаль, роботи учасників/учасниць ЗНО продемонстрували протилежне. Визначення, зазначене в завданні, наведені приклади стереопитів заплутали дітей. Їхні тези, аргументи та приклади до них - це кумедні вислови та історії, інколи нісенітниці, які є свідченням того, що більшість учасників/учасниць не розуміють значення слова "стереотип". 

Ось деякі приклади, зафіксовані мною: 
"У мені живе позитивний стереотип"
"Я позитивний стереотип, а мій друг (...) - негативний".
"Через стереотип у Катерини народилася дитина".
"Сало - це стереотип, яким харчуються українці".
"Мій стереотип - моя кохана".
"Стереотип допоміг Радченку підкорити місто".
"Стереотип вплинув на мою маму і вона тепер постійно варить борщ" .

У мережі Інтернет можна знайти й інші зразки кумедних речень-цитат, які колеги-екзаменатори виписали під час перевірки.  Вам цікаво?  Пропоную таку добірку цитат!

"Освіторія" оприлюднила кумедні цитати від учителька Дар’ї Дмитрієвої:

📌"А зараз моє типу есе на тему «Стереотипи».
📌"Людина бере інших людей під одну граблю".
📌"Гребти усіх підходящих людей під одну миску".
📌"Китай заснував лапшу".
📌"Борщ передається з покоління в покоління".
📌"Я зараз візьму людство і поїду на мотоциклі".
📌"Негативні стереотипи роблять мітинги".
📌"Стереотипи — це настільки тонке поняття, що краще про нього забути".
📌"Стереотипи з’їдають народ зсередини".

Людмила Коткова, учителька з Ніжина, на своїй сторінці у Фейбуці поділилася "стереотипами крізь призму ЗНО 2021":
✒️"Багато чоловіків думає, що вони розумніші за жінок. Так думав мій однокласник, поки не закінчив школу з гіршими оцінками, ніж у дівчат".
✒️"Без стереотипів ми б навіть не приготували б справжній борщ. Ось такий у мене висновок".
✒️"Другий аргумент наведу із твору Т.Шевченка «Катерина». Через цей твір у нас тепер стереотип, що в Росії живе бидло та ґвалтівники, хоча це не так!"
✒️"...позитивно-стеріотичні люди...".
✒️"Наведу приклад з казки «Колобок». Після того як пиріжки зготувались, не потрібно їх ложити на підвіконня, де відкрите вікно, аби вони не полетіли разом з вітром. Висновок: зачиняйте вікна перед тим, як щось покласти на них".
✒️"Степан Радченко не дотримувався жодного стереотипу щодо кохання, тому мав чотири дівчини, завдяки яким добився високого статусу, про який мріяв".
✒️"Наприклад, у мого батька велика любов до м’яса… і цим він виявляє свій позитивний стереотип".
✒️"На мою думку, є негативні стереотипи. Із-за них з’являється багато міфів та неправдивої інформації. Наприклад, те, що чоловіки повинні платити за жінку в кафе чи ресторанах".
✒️"Після цього жінка сказала мені, що я не мужик, тому що не служив. З якого моменту служба в армії робить з тебе мужика?"
✒️"Бабуся звикла жити в селі й доглядати худобу, через що в неї з’явився стереотип, що всі мають мати вдома хоча би курей. Ми намагалися показати їй більш сучасні сім’ї, але це не змусило бабусю Олену передумати. Тепер ми страждаємо через курей, яких потрібно купляти кожного літа".
✒️"Також в Карпатах в Україні є страви. Наприклад, борщ красний з салом і сметаною. Є ще вареники. А іще в Карпатах роблять дуже смачний напій під назвою самогон. Ну шо я можу сказати, якщо ви турист, приходьте в Україну".
✒️"Політики, які сидять на м’яких стільцях Верховної Ради України, випускають закони, які псують життя народу, або нічого не роблячи заробляють зелені франкліни. І мене ця ситуація відкидає в глибоке озеро розпачу".
✒️"Вареники не всі люблять, але без вареників ніякого свята немає і не буде. На закінчення скажу: зараз напишу ЗНО і поїду їсти мамин борщ. Поки писав, аж їсти захотів. Дякую!"
✒️"Мій друг дотримувався стереотипу: товсті люди завжди добрі. Тому він завжди ставився до них лояльно та з повагою. Хлопець робив людям приємно й цим самим притягував їх до себе, що допомогло йому в житті". 
✒️"Надіюсь, ви мені поставите хоча би 8 балів, я надіюсь що більше але все ж потрібно починати з малого і так ми досягнемо в житті великих вершин. Я не знаю хто буде перевіряти мою роботу але надіюся Бог мені допоможе, бо я щонеділі ходжу до церкви. Вибачте що змусила вас це прочитати але все ж… Добра вам!"
✒️"Стереотипи – це якась дурня, їх не існує".

Подібні кумедні цитати можна знайти на фейсбучних сторінках Надії Пащук, Ольги Крижанівської, Любов Гаврилюк.

Читаючи такі "шедеври", ми сміємося. Але всі розуміємо, що це сміх крізь сльози. Боляче, що абітурієнти не вміють висловити свої думки... 

Немає коментарів:

Дописати коментар