четвер, 10 червня 2021 р.

ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

У статті 12 Закону України "Про освіту" , який набув чинності 28.09.2017, зазначено: "Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності...

Серед ключових компетентностей, зазначених у Законі, - математична. Під час викладання навчальних предметів вона формується відповідно до компетентнісного потенціалу кожного з них. Суть цього потенціалу можна знайти в пояснювальних записках до навчальних предметних програм.  

У програмі з української мови для 5-9-х класів ( затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804) зазначено можливості предмета «українська мова» у формуванні ключових компетентностей, зокрема й математичної: 

уміння оперувати абстрактними поняттями; виокремлювати головну й другорядну інформацію; установлювати причинно-наслідкові зв’язки; чітко формулювати визначення та будувати гіпотези; формулювати тезу й добирати аргументи; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (схему, таблицю, діаграму); доцільно й правильно використовувати в мовленні числівники;

ставлення - прагнення висловлюватися точно, логічно, послідовно; бережливе ставлення до часу.

📘Зразки  методичних прийомів і завдань щодо формування математичної компетентності на уроках української мови перейти

Немає коментарів:

Дописати коментар