четвер, 7 квітня 2022 р.

ЗАВЕРШЕННЯ 2021/2022 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ: МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Міністерство освіти і науки України наказом від 01 квітня 2022 року №290 затвердило методичні рекомендації щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року, а саме: як забезпечити виконання освітніх, навчальних програм та навчального плану, коли завершити 2021/2022 н.р., як здійснити підсумкове оцінювання учнів, про порядок переведення учнів на наступний рік навчання та видачу документів про здобуття освіти.

👉Щодо організації освітнього процесу та тривалості навчального року:
☑ заклади самостійно визначають дату завершення 2021/2022 н.р., змінюючи раніше затверджену структуру навчального року;
☑ освітні, навчальні програми, навчальний план мають бути виконані в повному обсязі "за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових консультацій з використанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні зміни до календарно-тематичного планування з предметів інваріантної та варіативної складової навчального плану закладу освіти для забезпечення якісного виконання програм без урахування показників з кількості днів";
☑ всебічно підтримувати психологічний стан дітей і під час навчання, і після завершення навчального року (у листі є покликання на матеріали, які розміщені на сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації змісту освіти). 

👉Щодо підсумкового оцінювання:
будь-який вид оцінювання, у т.ч. й підсумкове, може здійснюватися дистанційно;
семестрові та річні за бажанням учнів можуть корегуватися;
оцінку за ІІ семестр можна виставити за результатами тематичного оцінювання, на основі поточних, які учні отримали під час навчання (очного, змішаного, дистанційного). При цьому враховуються всі оцінки, які отримав учень/учениця протягом цього семестру незалежно від місця навчання. "Заклади освіти, у яких тимчасово навчались учні, можуть видавати їм інформаційні довідки про період навчання із зазначенням переліку предметів, окремих тем та результатів оцінювання";
за рішенням педагогічної ради закладу освіти та відповідного наказу оцінювання  учнів 5-8 та 10 класів за ІІ семестр предметів інваріантної та  варіативної складової може здійснюватися як «зараховано»/«не зараховано», якщо на це є об'єктивні причини (відсутність результатів оцінювання, бо учень не мав можливості навчатися під керівництвом педагогів; проведення понад 50% уроків  дистанційно з певного предмета);
річне оцінювання здійснювати на підставі семестрових (скоригованих семестрових) оцінок."... річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри. Під час виставлення річної оцінки мають враховуватися динаміка особистих результатів навчання учня (учениці) з предмета та сформованість в учня (учениці) уміння застосовувати набуті знання";
річне оцінювання учнів з числа тимчасово переміщених осіб та з тимчасово окупованих територій здійснювати на підставі тих оцінок, які наявні на цей час: "за відсутності задокументованих результатів оцінювання за І семестр річне оцінювання може здійснюватись за результатами ІІ семестру. За відсутності в учнів результатів підсумкового оцінювання за ІІ семестр річне оцінювання може здійснюватись за результатами І семестру з урахуванням поточного оцінювання в ІІ семестрі". Можна скористатися інформацією про  результати навчання учня з електронного журналу та щоденника;
якщо учень не має річної оцінки з одного чи ряду предметів, то "після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання"

👉Оскільки в 2021/2022 н.р. здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації, то додатку до документа про освіту в відповідній графі робиться запис "звільнений(а)".

👉Щодо переведення учнів на наступний рік навчання і видачі документів про здобуття освіти:
переведення учнів до наступного класу здійснюється на підставі результатів підсумкового (семестрового та річного) оцінювання учнів відповідно до пунктом 2 Порядку переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762 (зі змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 липня 2015 р. за № 924/27369  та згідно з рішенням педагогічної ради закладу загальної середньої;
зважаючи на воєнний стан, необхідно використати всі можливості, щоб забезпечити дотримання прав учнів на продовження здобуття освіти (гнучкість індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти);
"учні 1–10 класів можуть бути не переведені на наступний рік навчання та залишені для повторного здобуття загальної середньої освіти у тому самому класі на підставі письмової заяви одного з їхніх батьків чи інших законних представників".

👉Щодо документів про здобуття освіти:
випускникам 11-х класів з числа вимушених переселенців, претендентів на нагородження золотими та срібними медалями, можна видати свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнаками за результатами річного оцінювання, якщо відсутні документи про результати навчання за І семестр;
замовлення документів про освіту випускникам 9-х та 11-х класів з числа вимушених переселенців можуть подавати як заклади освіти, в яких вони вчились раніше, так і заклади, де діти навчаються зараз.

📘Наказ Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 року №290 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року" перейти  або  перейти 

Джерело: сайт МОНУ

Немає коментарів:

Дописати коментар